• ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
    • Αγγλικά στο ABC Success Lab
    • Γαλλικά στο ABC Success Lab
    • Ιταλικά στο ABC Success Lab
    • Γερμανικά στο ABC Success Lab
    • Ισπανικά στο ABC Success Lab
  • ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ
  • EXTRA SERVICES
    • ΚΔΒΜ
      • Σχολή Κρέατος – Κρεοπωλών
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
      • ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ SECURITY
    • BRAINOBRAIN
    • ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
    • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
  • Blog
  • ΑΡΘΡΑ
    • Βραβευμένο Project από το ELT News για το 2021
    • Βραβευμένο Project από το ELT News για το 2022
    • Αιτήσεις & Διαδικασία Εισαγωγής στα Πρότυπα και τα Πειραματικό Σχολείο
    • Πανελλήνιες 2022: Δεν θα ισχύσει το δεύτερο μηχανογραφικό
    • Βάσεις ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2021
    • Αποτελέσματα πανελλαδικών 2021
    • ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
    • Εξεταστέα Ύλη για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (2021-2022)
    • ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΓΙΑ ΕΒΕ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
    • ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ
    • ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ 2021
    • ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ (13-1-21)
    • ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ (30-1-21)
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ABC Success Lab
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
    • Αγγλικά στο ABC Success Lab
    • Γαλλικά στο ABC Success Lab
    • Ιταλικά στο ABC Success Lab
    • Γερμανικά στο ABC Success Lab
    • Ισπανικά στο ABC Success Lab
  • ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ
  • EXTRA SERVICES
    • ΚΔΒΜ
      • Σχολή Κρέατος – Κρεοπωλών
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
      • ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ SECURITY
    • BRAINOBRAIN
    • ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
    • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
  • Blog
  • ΑΡΘΡΑ
    • Βραβευμένο Project από το ELT News για το 2021
    • Βραβευμένο Project από το ELT News για το 2022
    • Αιτήσεις & Διαδικασία Εισαγωγής στα Πρότυπα και τα Πειραματικό Σχολείο
    • Πανελλήνιες 2022: Δεν θα ισχύσει το δεύτερο μηχανογραφικό
    • Βάσεις ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2021
    • Αποτελέσματα πανελλαδικών 2021
    • ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
    • Εξεταστέα Ύλη για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (2021-2022)
    • ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΓΙΑ ΕΒΕ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
    • ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ
    • ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ 2021
    • ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ (13-1-21)
    • ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ (30-1-21)
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

March 2022

  • Home
  • March 2022
  • Κώδικας Μορς

Κώδικας Μορς

                                                                                     Λίγα Λόγια Για Τον Κώδικα Μορς

Πολλές είναι οι φορές που έχει υιοθετηθεί από αρκετούς ανθρώπους η λανθασμένη εντύπωση, ότι ο κώδικας Μορς (MorseCode) προήλθε από τους Ινδιάνους, δηλαδή από τα γνωστά σε όλους «σήματα καπνού». Ωστόσο, ο κώδικας αυτός δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό ζωγράφο και φυσικό Σάμιουελ Μορς (SammuelFinleyBreeseMorse), ο οποίος ασχολήθηκε με την επικοινωνία και ήθελε να δημιουργήσει ένα «εργαλείο», το οποίο θα διευκόλυνε την πραγματοποίησή της σε μεγάλες αποστάσεις. Κάπως, έτσι, λοιπόν, εφηύρε τον ηλεκτρονικό τηλέγραφο, ο οποίος μετέφερε μηνύματα μέσω συχνοτήτων. Όμως για να επιτευχθεί αυτό, ο Μορς μαζί με τον βοηθό του, Άλφρεντ Βέιλ, δημιούργησαν ένα καινούριο αλφάβητο, αποτελούμενο από τελείες (στιγμές) και γραμμές (παύλες) – ο γνωστός σήμερα «Κώδικας Μορς».

Σε αυτόν τον κώδικα επικοινωνίας, κάθε τελεία και κάθε παύλα, μεμονωμένες ή και σε συνδυασμό μεταξύ τους, αποτελούσαν τα γράμματα του αγγλικού αλφαβήτου. Με τον συνδυασμό των γραμμάτων που προέκυπταν ήταν εφικτή η δημιουργία λέξεων και προτάσεων. Επιπρόσθετα, οι αριθμοί από το 0 έως το 9, έχουν τους δικούς τους ξεχωριστούς συμβολισμούς, όπως, μάλιστα, και μερικά σημεία στίξης (ίσον [ = ], κόμμα [ , ], ερωτηματικά [ ; ]). Χάρη σε αυτή του την εφεύρεση, τη δεκαετία του 1830, κωδικοποιημένα μηνύματα «ταξίδευαν», μέσω ραδιοκυμάτων, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Το 1867, τα πλοία άρχισαν να χρησιμοποιούν τα φώτα τους, αναβοσβήνοντάς τα, ως τρόπο μετάδοσης μηνυμάτων μεταξύ τους, εφαρμόζοντας τον κώδικα Μορς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Τζερεμία Ντέντον, που παρά το γεγονός ότι οι απαγωγείς του τον ανάγκασαν να πει πως του φερόταν με επιείκεια, αυτός ανοιγόκλεισε τα μάτια του χρησιμοποιώντας τον κώδικα Μορς για να συλλαβίσει τη λέξη «βασανιστήρια».

Παρά την γοητεία του, όμως, ο κώδικας Μορς προϋποθέτει ειδική εκπαίδευση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σωστά και αποτελεσματικά. Γι’ αυτό το λόγο, η ανάπτυξη διαφορετικών μεθόδων και τεχνολογιών επικοινωνίας, οδήγησε στην κατάργησή του, στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Σήμερα, συναντάμε τη χρήση του μόνο σε εξειδικευμένες εφαρμογές, όπως οι ραδιοφάροι, και συστηματικά από ραδιοερασιτέχνες. Όντας ο μοναδικός κώδικας που μπορεί να σταλεί και να ληφθεί ακουστικά από ανθρώπους, είναι ο πλέον κατάλληλος τρόπος για την αποστολή σύντομων μηνυμάτων σε φωνητικά κανάλια.

Κάπως έτσι, γεννιέται το εξής ερώτημα: Πως θα ήταν άραγε αν επικοινωνούσαμε μέχρι και σήμερα με τον κώδικα αυτό, αφού έχει εξελιχθεί τόσο η τεχνολογία; Δυστυχώς, αυτό το ερώτημα είναι, και θα παραμείνει, αναπάντητο.

Μαθήτριες : Κατερίνα Α., Μαρία Α. (Β’ Λυκείου)

Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σάρα-Αλίτσε Μίχου

  • Share:
Stefanos Nesseris

Previous post

Μεσογειακή διατροφή
March 11, 2022

Next post

Χουλιγκανισμός : Μια σύγχρονη μορφή βίας στον αθλητικό χώρο
March 11, 2022

Search

Categories

  • April 2022
  • December 2021
  • February 2022
  • June 2022
  • March 2022
  • May 2022
  • November 2021

Τελευταία Άρθρα

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΜΕΡΟΣ Β
04Jun2022
Καλοκαιρινές Διακοπές
31May2022
Ο κόσμος των Δεινοσαύρων
03Apr2022
2682 301 608
6940 71 26 76
6946 82 86 89
info@abcsuccesslab.gr

ABC Success Lab by Creative Options.

  • Privacy
  • Terms
  • Sitemap